Content is King

Als er één term is die binnen Marketing en Communicatie al een jaar of 15 leidend is, is dat ‘content’. Ook als HortiTaal zien we dat dagelijks: een aanzienlijk deel van onze opdrachten bestaat uit het schrijven of vertalen van blogs, social media posts en andere vormen van tekst die op een creatieve manier de (potentiële) klanten enthousiast moeten maken.

In onze hoedanigheid als copywriting- en reporting-dienstverlener hebben we eveneens voortdurend met de contentstrategie van onze klanten te maken. Zo dachten we mee over de doelgroep en tone-of-voice van een webshop, hielden we interviews voor het magazine van een internationaal veredelingsbedrijf en schreven we de teksten voor 1000 verpakkingen van een zaadhandelaar.

Rondetafelgesprek
Ook voor intern gebruik komen dergelijke verzoeken steeds vaker naar ons toe. Nu bedrijven in de tuinbouwsector door internationalisering en professionalisering steeds groter worden, is ook een heldere communicatie richting de eigen medewerkers steeds belangrijker. HortiTaal mocht vorige maand aanschuiven bij een rondetafelgesprek van een van onze klanten, waarin verschillende collega’s het implementeren van een nieuw systeem bespraken. Het verslag dat wij daarvan opstelden, wordt nu intern ingezet om de honderden andere werknemers hiermee te laten kennismaken en te enthousiasmeren voor de veranderingen die dit nieuwe systeem met zich meebrengt.

Taal van de sector
Doordat we bij HortiTaal de taal van de sector spreken, lukt het ons bij dit soort opdrachten altijd de juiste snaar te raken; ongeacht of de professionals of de groep met minder (voor)kennis aangesproken moet worden. En juist dat is belangrijk om de boodschap goed over te brengen. Men zegt niet voor niets: content is king.